Schoonheidssalon Chill Kampen - Sandra Vrieswijk

Like ons op Facebook! Volg ons op Twitter! Connect met ons op Linkedin!

BLOG

Our Backpack trip LAOS-CAMBODJA-THAILAND!

Our Backpack trip Thailand-Laos-Cambodia

Ik wil jullie heel graag even meenemen in ons prachtige avontuur. Ook zitten er wat fijne kiekjes voor jullie tussen om een beetje te zien wat we zoal gedaan en gezien hebben. ( helaas kan ik niet alles tot in het kleinste detail vertellen, maar hier toch een kleine versie van ons verhaal! )

Na een fantastische gezellige maar super drukke decembermaand was het voor Erik en mij tijd voor ons avontuur. We gaan lekker samen op reis! Na heerlijke momenten samen met onze families tijdens de kerstdagen zijn we eerste kerstdag savonds de lucht in gegaan. Na een overstap in Abu Dhabi zijn we uiteindelijk na een goede vlucht aangekomen in Crazy city Bangkok. Het is die avond al laat, dus we hebben besloten een taxi te nemen na ons hotel en eigenlijk meteen ons nestje in te duiken,.. na zo’n lange vlucht is dat echt geen overbodige luxe en probeerde we ook een beetje in het ritme te blijven. Na een heerlijke nacht zijn we een volle dag Bangkok wezen bekijken. Bangkok altijd een gekkenhuis, verkeersdrukte, lawaai, taxi’s, eindeloze winkeltjes, ontelbaar veel Street food, peperdure shoppingmalls en bijzonder mooie tempels,.. I love it!

Vanuit Bangkok zijn we gevlogen naar Laos, een heel circus om hier de grens over te komen maar uiteindelijk is dit gelukt! Visa, stempels, Check!….We kunnen Laos in! We zijn op een lokale boot gestapt om ons 2 dagen te laten vervoeren over de Mekong rivier naar het prachtige stadje Luang Prabang. Als tussenstop werden we gedropt in het dorpje Pak Beng, dit was echt een prachtige ervaring, geen warm water, elektriciteit, maar wat er wel was: Liefdevolle mensen die je met open armen ontvingen en heerlijk eten,..dus tjsa wat wil je nog meer?

In Luang prabang zijn we 3 dagen geweest, we hebben hier ons laten betoveren door prachtige tempels, gezellige avondmarkten en wederom heerlijk eten. We hebben mountainbikes gehuurd en heerlijke dagen gefietst en ons vermaakt met de locals, echt geweldig. En natuurlijk hebben we hier samen 2016 ingeluid! We waren precies op de juiste plek met zo ongeveer alle backpackers die in Luang prabang waren,..Cheers,.. 2016 ons jaar, het jaar dat we gaan trouwen, dus daar moest op gedronken worden! ( 600 ML flesjes bier voor 0,60 euro cent, dat moet lukken toch? )

Vervolgens hebben we onze reis voortgezet naar Vang Vieng, een oogverblindend mooie stad met een prachtige natuur, bergen en uiteraard de Mekong rivier. We zijn hier wezen ‘tuben’, we hebben ons 3 km stroomopwaarts op de mekong laten afzetten en al drijvend genietend van het zonnetje ons 3 km stroomafwaarts laten dobberen! ( je zit dan in een binnenband van een trekker, echt heel relaxed) Omringt door drijvende terrasjes, muziek makende mensen. Bob marley was alive hier! Ook hier hebben we weer lekker een hele dag gefietst om de omgeving te bekennen, zoals jullie weten houden we van fietsen, heel veel fietsen, haha. Adembenemend mooi!

Je vraagt je natuurlijk af hoe we reizen, nou dat gaat dus gewoon met de locale bus,…helaas geen Lijnbus zoals we die hier in Kampen kennen, maar meestal missen de deuren en de ramen,..maar ook daar wen je aan, hihi..

We zijn verder gereisd naar Vientiane, de hoofdstad van Laos, een korte stop, dus weer op de fiets en hiermee de stad verkent, prachtige paleizen en locale markten hebben ons hart sneller doen kloppen. Vooral de markten, het vlees ongekoeld, dames met blote voeten ertussen kruipend, oh oh, echt je viel van de ene verbazing in de andere. Dan krabbel je toch wel even achter je oren,..

Loas zeggen we vaarwel, we zijn met het vliegtuig verder gevlogen naar Siem Reap ( Cambodja ). Meteen al een wereld van verschil, Cambodja is dan ook echt wel arm maar meteen al beter ontwikkeld dan Laos. We zijn hoofdzakelijk naar Siem reap gekomen voor de Angkor Wat, het bekendste tempelcomplex van heel Azië. Het heeft de oppervlakte groter dan de provincie Utrecht dus we hebben besloten om hier lekker 2 dagen met de fiets doorheen te banjeren, prachtig! Dit was voor ons wel de high light van de reis… oogverblindend mooi en onvoorstelbaar hoe dit ooit gebouwd is!

Toen zijn we verder wezen reizen met de bus naar Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja. Helaas ben ik hier getroffen door een heftige voedselvergiftiging dus is dit een klein beetje aan me voorbij gegaan. Gelukkig was ik na 2 beroerde dagen weer de oude om verder te trekken! Het was wel een beetje tijd voor relaxen en chillen na deze intensieve reis weken. We zijn verder gegaan naar Sihanoukville, de kust van Cambodja,..Wauw wat was het hier mooi! Water  echt blauwer dan blauw, hagelwit zand, eten met je voetjes in het zand en savonds was dit de plek om een wensballon de lucht in te laten gaan. Even lekker samen in de knock out modus, dus vooral chillen in een hangmat en niet teveel doen, hihi,..

Toen werd het langzamerhand tijd om terug te trekken naar onze eindbestemming Bangkok, maar voordat we naar huis vlogen hebben we nog heerlijk mogen genieten van twee Thaise eilanden Koh Chiang en Koh Samet. Ook hier hadden we de Chill modus nog op standje 100%, we hebben lekker een scootertje gehuurd en wezen strand hoppen. Lekker lezen, zwemmen en vooral lekker eten! Helaas, helaas was het toen tijd om naar huis te gaan, terug naar Bangkok,…nog even 1 dagje het gekkenhuis daar beleven en toen weer terug naar NL. Na een super goede vlucht zijn we weer veilig op nederlandse bodem en werden we verrast door SNEEUW! Ahhhh,… dat is wel even wat anders dan 35+ graden. KOUD! Wat was het een prachtige tijd samen, onvergetelijk! Erik, Bedankt lief! X

En nu is het weer tijd voor CHiLL, vol nieuwe energie sta ik weer heerlijk in de salon. Ik ben me zo bewust van wat ik hier heb en daar ben ik vooral na deze reis zo dankbaar voor! Mijn passie mag ik weer uitoefenen en genieten van alle dagen in mijn salon,.. I Love my job, I Love CHiLL!

Wil je gezellig foto's kijken? klik op de link hieronder! Have fun.

Bekijk hier wat van onze foto's !